Get your own Digital Clock

About Me

My photo
::anak bapak:: anak mak:: adik kakak-kakak:: kakak aman:: kakak asri:: isteri suami:: ...............

Tuesday, October 13, 2009

berdurian sebelum berpening..

Hmm...

Lepas je convo aman, aku antar mak n adik2 balik kg. Dah janji ngan kaknini nak p kutip durian kat umah maknon a.k.a ibu mertuamu..Lgpun kalo x dikutip nnt clear jugak dikutip org lain..

Kaknini kata, bilangan pokok durian tu melambangkan bilangan umur abg wan a.k.a daddy merangkap abg ipar aku yang kedua juga merupakan suami kak nini..Maknon akan tanam satu pokok durian setiap kali birthday abg wan. kalo umur dia la ni 32thn, sepatutnya ada 32 batang pokok durian la kan..tapi, aku xsure plak dari umur brapa maknon tanam.kalo dari umur abg wan setahun pun, xkan dia masih tanam sampai la ni kan..takpa la..bebila senang nnt aku tny abg wan.

Rumah maknon pun dah xdak sapa duduk. Maknon duduk ngan kaktie kat kuantan (kakak daddy ler)..so, semak samun mmg menggila la..abg wan p meracun sama haritu..xsampai hati kot tgk rumah tu terbiar sangat agaknya.

At the end of the day, dapatla lebih kurang 40-50 bijik durian (lebih kurang)-rasanya..Sedaaappp..makan sampai pening kepala..
Abis makan, balik sg buloh la..lapo lagi.nampak makcik kartina si penjual sate.sate kambing???sedapppp!!!xtipu..makan..makan...makan...tumbang..xleh nak berdiri..pening kepala lagi...haa tu la..makan kambing lagi!!!

Kebun Maknon

Norman Poyo

2 org bernama wan...


durian pertama yang aku jumpa

No comments:

Post a Comment