Get your own Digital Clock

About Me

My photo
::anak bapak:: anak mak:: adik kakak-kakak:: kakak aman:: kakak asri:: isteri suami:: ...............

Friday, January 21, 2011

wallet aku rabak :(


title dan pic di atas membawa maksud yang sebenar, wallet aku memang dah rabak. bukan takat isinya yang mmg rabak, tapi fizikalnya juga begitu..tengahari td bukak wallet, nampak yg koyak.malu kat hani (aku tau ko pun mungkin dah xlarat tengok), tp aku belum mampu nak beli wallet yang aku suka.nanti kumpul duit pelan2..


td aku bukak wallet lagi sbb nak masuk duit dalam tabung. nampak lagi yang rabak nye tu..tergerak nak belek2 wallet aku.banyak benda lama yang aku simpan, dan xmungkin aku buang ( selagi ada nyawa aku n selagi waras la-kalo aku lupa ingatan ke hapa ke terkecuali la ye-choi choi..mintak dijauhkan)



no 1 : gambar bapak.






aku letak pic ni kat muka depan skali.slalunya sebelah menyebelah dgn pic aku masa tingkatan 4.tp lately ni aku suka sorok kat blakang pic bapak je pic aku tu..hehe.aku rindu bapak. sampai skang aku ingat lagi bau kepala n bau kain pelekat dia..bau kepala? sebab aku slalu kena cari uban bapak dulu. kain pelekat? biasa la..mak slalu bising2 bapak main longgok je kain, xgantung..bau rokok pun melekat..hehehe..rinduuu bapak..



no 2 : tiket zoo negara


ni tiket p dating dulu..hehehehe..1st time kluaq ngan lelaki xdikenali nih.(merangkap my beloved husband la nih)..hehe..perati btl2 date tu..20.06.2004.ni pun dekat setahun kenai baru kluaq ni...hehehehehe..p zoo je..tu je yang senang nak pk time tu.



no 3 : resit minyak lori bapak



lebih kurang 12-13 tahun dah aku simpan resit ni.sebelum bapak meninggal lagi.Ada sign bapak kat situ..blah blakang dia bapak tulis no fon kakak sulung aku. no hp dan no rumah..kalau aku tanya balik kat kakak aku xtau la dia igt ka dak lagi no fon dia ni..

Bapak keje kat Teong Seng Chan Transport (M) Sdn Bhd. Dulu masa aman ada aku slalu borak2 pasal kenangan kami ikut bapak naik lori, p kilang Mattex (buat atap-kat PJ), makan roti bakar, roti canai terbang (ni norman punya keja), berak kat tepi tangki minyak(ni pun norman punya keja) pastu mcm2 lagi la..skang kenangan tu ada kat aku sorang je.dua2 dah takdak..kalo sok2 aku xdak, aku xdak anak pun nak crita semua ni..hmmmm..aku sedih..aku rindu bapak..lagi rindu kat norman..hmmm...

no 4 : kalendar proton 2004

kalendar ni kawan aku bagi..time tu kilang kat tg malim baru bukak..ada gambar stering proton kat kalendar tu.hasilnya :? aku bawak proton jugak la ni..kalo aku simpan pic stering ferrari agaknya mesti aku dah ada ferrari sebijik (juga merupakan angan2 aku)


no 5 : Permit menguburkan

kalau aku baca banyak2 kali kertas ni hati aku rasa meruntun sgt.macam kena carik.aku akan tengok banyak kali nama si mati..dengan berharap nama tu bukan nama aman. pastu aku lipat dan simpan cepat2 sbb aku tau nama tu xkan bertukar dah..

no 6 : resit kenderaan jenazah

aku n suami p bayar. mak dah tak boleh bgn..tp kat situ tulis nama mak..



no 7 : resit currier barang norman






ni aman tinggal masa tido kat umah aku..masa dia nak konvo. ntah apa yg di pos. tu sign n nama dia..tu la tulisan tangan aman..macam tulisan siam kan..hehehehe..aman..aman..



no 8 : resit shopping barang raya terakhir



dia nak tali pinggang kaler kuning je kat kedai tu..


hmm..yang lain2 xdak dlm wallet aku yg rabak tu, tp ada dlm simpanan aku



no 9 : birthday card




ni birthday card yang aku xsempat nak bg dia..aku pilih gambar kasut bola..sbb dia ada kasut bola yang dia beli sorok2 sbb takut mak marah.aku nak poskan kad tu, aku mintak alamat dia kat UniKL. sampai kesudah dia xbagi..aku nak dia tau yg aku igt birthday dia, walaupun xdak hadiah besar..



no 10 : Label Kematian Kes Polis


Yang ni pun aku akan baca 2-3 kali..dan akan cepat2 simpan..aman...aman...akak rindu aman..


errr...tapi kan..bila sebenarnya aku dapat beli baru wallet ni ekk????



No comments:

Post a Comment